10:16 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار

علل و عوامل موثر بر صعود پرشتاب شاخص بورس
رابطه مستقیمی بین نرخ ارز و رشد شاخص بورس وجود دارد، به محض رشد نرخ ارز شاهد اثر مستقیم آن بر بازار سرمایه و سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار خواهیم بود.
واکنش قیمت دلار و سکه به انتقال قدرت به رئیسی
ارزش پول ملی هم یک متغیر اقتصادی و هم یک عامل حیثیتی برای دولت‌هاست، آیا ابزار کنترلی بانک مرکزی در خدمت این تصویرسازی حیثیتی قرار می‌گیرد و قیمت دلار با شروع به کار دولت جدید افت می‌کند؟
احتیاط در بازار ارز /تقاضا در بازار سکه تحریک شد
دلار در شروع این هفته رقم‌هایی را ثبت کرد که از فروردین تجربه نکرده بود، اما رفتار محتاطانه فعالان بازار و عرضه در بازار متشکل شرایط لازم برای افت قیمت دلار به سطوح قبلی را فراهم کرده است.
افزایش قیمت دلار عامل رشد سودآوری شرکت‌ها
افزایش نرخ دلار و وقفه ایجاد شده در برجام از جمله عوامل اساسی در افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی است. امید می‌رود با ایجاد بازارهای هدف جدید و افزایش کیفیت محصولات داخلی، روند افزایش سودآوری شرکت‌ها تداوم یابد.
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.
قیمت سکه و دلار شارژ شد /درهم صعود کرد
دلار تحت تاثیر اخبار به مرز 25 هزار و 800 تومان نزدیک شد. سکه از مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و بالای 11 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت، رشد قیمت‌ها تحت تاثیر اخبار و اظهارنظرها رخ داد.
جدال نیروهای درونی و بیرونی در بازار سهام
در روزهای گذشته روندهای درونی بازار سمت و سوی نزولی داشته اما عوامل بیرونی می‌توانند بورس را بالا بکشند.
پیش بینی رفتار قیمت دلار در ابتدای مرداد
به نظر می رسد، با توجه به تعطیلی بازار و بانک ها در روز جاری نوسان خاصی در بازار ارز رخ ندهد و قیمت دلار در دامنه 24 هزار و 600 تا 24 هزار و 800 تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. در صورتی که دلار از این دامنه خارج شود، احتمال افزایش نوسان وجود خواهد داشت.
پیشتازی سهام شرکت های کوچک در نخستین ماه تابستان
برچیده شدن صف‌های فروش در هفته‌های اخیر، رشد شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش معاملات رقم زده که این موضوع گویای رونق و نقدشوندگی معاملات بازار سهام است.
پیش بینی قیمت دلار در آغاز دولت رئیسی
در بازار ارز عده ای پیش بینی می کنند:اگر قیمت دلار طی دو هفته آتی رشد پیدا کند، با حضور رییس جمهور جدید و آغاز به کار او، فضای روانی بیشتر به سوی کاهش قیمت دلار جریان پیدا خواهد کرد.
پیش بینی قیمت دلار در هفته اول مرداد
آمریکا تحریم‌های جدیدی را بررسی می‌کند، تا در صورت نتیجه ندادن مذاکرات آن‌ها را عملی کند، دلار در هفته اخیر فرصت واکنش نشان دادن به این خبر را نیافت، شاید در هفته آتی تاثیر این خبر در بازار تخلیه شود.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷تیرماه
دلار که تا چهارشنبه گذشته روند نزولی در پیش گرفته بود، از اواخر هفته تحت تاثیر سیگنال‌های منفی که از سمت برجام رسید وارد مدار صعودی شد و معامله‌گران مشتاق به این موضوع دوباره در موقعیت خرید قرار گرفتند تا اینکه نرخ این ارز در معاملات اولین روز هفته به ۲۴۷۵۰تومان رسید.
ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار
کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز برای نخستین‌بار در ۶ماهه گذشته تعداد نماد‌های صف فروش به زیر ۸۰ نماد رسیده و این وضعیت برای برگشت اطمینان به بازار بسیار مفید است.
پالس مثبت آمریکا به بازار ارز
امروز روند نزولی دلار تحت تاثیر سیگنال مثبتی که از سوی آمریکا مبنی بر لغو بخشی از تحریم‌های تجاری ایران رسیده، شدت گرفته به طوریکه در معاملات پشت‌خطی قیمت ۲۴۴۰۰تومان را هم لمس کرده است.